FORGET THE MEMORIES, OPEN A NEW BOOK (':

14 July




Assalamualaikum :)
hai ..
maaf lama x buat entry
rasa kekoh lak >,<
tadi ptg ttbe tringin lak buat entry tebaru
teringat tentang ssorg
Entah eishh
hati ttbi sakit


dia!
Sapa dia tu??
dia si LELAKI yang kejam

dia tgl kan aku tnpa BALAS ksian!!
mengapa?
aku dah syg kau ni yang kau Balas kat aku ..
tak kah kau kejam macam tu ..

kenapa ttbe aku nak cerita pasal kau ha!
bodoh!ehhh
asal kau ttbe nak asik muncul dpan aku!
hampir EVERYDAY, EVERYDAT i see u
OMG
kau buat aku Melut
tersa nak ludah Muka kau!
puihhhhhh
kau buat aku hilang kepercayan terhadap lelaki!
tapi jangan risau
aku Bukan bodoh untuk ditipu keDUA KALINYA!


You should never trust someone again
 after they've betrayed your trust. 
What makes you think they'll change?!


 It's hard to forget what he did to me.
 Only Allah knows everything.
 I should to make a new move and forget the memories.

It's not about i really want him back or whatsoever
 else but i regret those things that was happened.
Life should be more interesting if there's a pause button.
Dear friends thanks for the motivation 
and advices and sweet words (':

Its not my attitude 
to tell everything
 on what was happened in my life 
but i just expressed it into words.
 I just FB/tweet simple words.
 I never realized that there would 
be a person who really cared.
 Its not about i'm trying 
to get any sympathy from everyone. 
Thank you very much to his friends 
for their kindness to tell me 
what's true and what's not.
 They were there when i needed them the most.
 A lie is a lie (:

Yesterday .....
It was raining and i stared at the sky.
 It's too dark. I scrolled down my phone.
 I re-read our old conversations. 
'You need to delete it' my heart insisted. 
I cried again.
 Dear heart pahal lemah sangat ni ? 
Even i know he's way of happier. 
Perempuan memang selalu macam ni. 
itu aku tak nafikan. Tapi itu dulu. 

ehhh benda dah berlalu.
 Eh cop messages apa semua tu dah delete habis. 
Orang tanya 
'dendam kesumat kalau aku jadi kau fika. Fuh sial'
Aku jawab 
'Tak perlu untuk aku balas setiap kenyataan perbuatan dia. 
Cukup dengan berdoa. Allah itu ada (':

Ayat si Denny Ch Pratama
 ni semua sama dengan kisah hidup aku. hehe. 
I retweet


Cukup sampai di sini. Alhamdullilah (':

sekarang hidup aku bahagia and 
my friends said this to me 
'fika patah lah hati macamana pun,
 kalau bab makan mana nak ingat dunia'
 haha. Yes i am. 
Tak perlu nak bermatikan diri segala. 
It's not worth at all okay. 
Sekarang aku busy.
 asigment bertubi tubi datang 
exam pun tinggal seminggu lagi.
ok..
 Life must go on no matter what. 

Its not to show off or 
apa apa jelah but i quite suprised
 with this situation.
 There's one guy yang admitted 
his feeling towards me.
 Alamak terojak bahasa pulak. 
Haha. Kesah ke ?
He has been waiting for me 
since last year i guess.
 Lepastu ada pulak 
sekian sekian sekian
 lelaki yang cuba memikat.


Jujur aku perkatakan 
'I'm not into it anymore.
 What i mean is single is better 
way than having any relationship. 
I just want to live in a happy life
 without hurting myself and my heart anymore (:
 It's not easy for me to trust people 
and give my heart to someone.
 Love doesn't need to be rush.
 I want to focus on my study.
 There's a lot of fact
 and chapter that i need to remember. 
Penat i tau nyah.
 So now on i am begging to you 
guys please don't put any hope 
on me to accept you as mine. 
I'm not intend to hurt you or whatsoever
 else tapi ini adalah kenyataan (: 
Kalau ada jodoh tak kemana pun. 
So i guess, Friend is better.

Oh and i don't even care 
kalau ada yang nak mengata aku itu ini.
 Hanya hati kita sahaja tahu apa yang kita nak cakapkan. 
Tuhan tahu niat kita
 nawaitu kita walaupun perkara ini
 buruk di mata manusia. 
Aku meluahkan bukan mengaibkan.
 Setiap identiti diri aku rahsiakan. 
Berblogging is one thing that can release my pain. 
Lagipun dengar cakap orang ni tak kemana pun.
 Bukan dosa pahala syurga neraka mereka tentukan.
 You know my name but
 not my story and what i've been through.


Being single is still a blessing. 
There are many things you can do
 to enjoy your life as a single woman. 
So enjoy your singlehood.
 It is alright if up to now 
you do not have a boyfriend.
 Time will come and the right guy will come in your way (:

berSHABAT lah kita 
sebab ada orang pernah berkata

Persahabatan tidak mustahil berakhir dengan PERRCINTAAN,
tapi TIDAK ada PERCINTAAN yang berakhir dengan Persahabatan
dan aku setujuh dgan kata-kata tu

Cakap macam ni memang senang. 
Budak sekolah tadika pon reti sebut kot “idup ferlu diceyuskan” 
ahak ahak.
 Pelat kot budak tadika tu T___T. 
tapi aku, kau, kita, kamu, sudah pun dewasa. 
Dah faham apa maksud 
‘HIDUP PERLU DITERUSKAN’ tu.

Bukan masanya untuk selalu
menoleh ke belakang dan melihat
apa yang telah kita hilang kerana kesilapan kita. 
Sesekali lihatlah kiri dan kanan kita, 
apa yang masih ada dengan kita. 
Kalaupun tempat duduk di kiri dan kanan kita
masih kosong, kita masih ada Allah.

Carilah Allah kerana cinta Allah tak pernah mengecewakan.


kadang2  love to be kept confidential
biar lah love in silence

hanya kita dan DIA (ALLAH)
yang tahu..
dan juga
LOVE the PROTECT
not HURT

so TAMATlah everything ttg dya
and  forget the memories..
I want to open a new book (':
bye.. bye..




You Might Also Like

0 komen budak comel

Like us on Facebook